26 Aralık 2012 Çarşamba

AYKIRI YAZARLARIN TRABZON BELEDİYESİ HAYVAN BARINAĞINDAKİ İZLENİMLERİ

Ayı Sözlük yazarları, 22 Aralık 2012’de “Sosyal Yardımlaşma Projesi” kapsamında Trabzon Belediyesi Hayvan Bakımevi’ne bir gezi düzenledi. Aynı proje kapsamında Trabzon Hayvanları Koruma Derneğine (TRAHAYKO) toplamda 180 kg kuru mama bağışında bulunuldu. Bunu bir başlangıç olarak değerlendiren Ayı Sözlük yazarları, ellerinden geldiğince diğer illerdeki barınaklara da yardımların yaygınlaştırılması için çaba göstereceklerini ifade ettiler.

Projenin organizasyonunu üstlenen sözlük editörlerinden paw, kişisel izlenimlerini Metrosfer yazarlarından Can Çavuşoğlu ile paylaştı; 

“ 22 Aralık sabahı ben ve diğer yazar arkadaşım honeybee olmak üzere mamaları arabamıza yükleyip TRAHAYKO’nun yolunu tuttuk. Sevimli bir bayan bizi kapıda karşıladı. Yanımızda getirdiğimiz mamaları TRAHAYKO’ya bağışlayıp biraz soluklandıktan sonra ikinci durağımız olan barınağa doğru hareket ettik."
 
“Açıkcası nasıl bir manzara ile karşılaşıcağımı bilemeden hem heyecan hem de hüzün duyguları taşıyordum. Barınaktaki yavruların fotoğraflarını daha önce internetten görmüş ve etkilenmiştim. Barınağın kapısından henüz içeriye adım atmıştık ki gözlerim yeni gelmiş bir köpeğe takıldı. Hayvancağız, kendisine gösterilen ilgiye, seslenişlere tepkisiz, adeta ayakta durmakta zorluk çekiyordu. Dahası yara bere içerisindeydi.”

“Barınağın içerisine doğru yürürken sevgiye ve ilgiye muhtaç 450-500 çocuk (onlara köpek/hayvan diyemiyorum) karşımızda havalara sıçrayarak sanki hep bir ağızdan “Beni sevin”der gibi çırpınıyordu. Yüzlerine daha fazla bakamadım çünkü gözlerindeki o hüzünlü ifade içimi dağlamaya yetmişti. Hüzün, sevgisizlik, ilgisizlik... Hangisini seveyim, ilgileneyim, hangisine sarılayım bilemedim. Köyünden kaçıp kalabalık bir şehire gelmiş çocuk misali şaşkındım.”

“Size barınak çok kötü yada çok iyi diyemem, bu düzeni yürütebilmek çok zor, destek sınırlı ve barınağın kapasitenin çok üstünde sahiplenilmeyen çocuklar var. Barınakta yaşanan sıkıntıları tam bilmeden yargılıyor gibi olmak da istemem. Ama kapasitesi maksimum 100 olan barınağa 500’e yakın çocuk sığdırılmış, istif halindeler. Ayrıca yavruların olduğu bölüme yetersizlikten büyükler de konulmuş. Yemek esnasında yavrular büyüklerden korktukları için düzgün beslenemiyor, yaralanmalar söz konusu. Beslenirken bile rahat değiller.”

“Barınak çalışanları hepsine haklı olarak yetişemiyor. Burada gönüllü olarak çalışanların sayısı 20-25 ve çoğunluğu üniversite öğrencisi, aralarında 4 veteriner de bulunuyor. İyi haber ise Trabzon Belediye Başkanının yeni bir barınak projesinin gündemde olduğu fakat uygun yer bulamadığı için araştırmaların devam ettiği yönündeki duyumlar...”

“Barınaklarla olan irtibatım bu kadarla sınırlı kalmayacak, TRAHAYKO’nun gönüllü çalışanlarına biri de artık benim... Ayrıca elimizden geldiğince, maddi ve manevi desteğimizi barınaklardan eksik etmemeli, bu tür yardım projelerini diğer illere de ulaştırmalıyız. Karşımıza çıkan her platformda bu önemli konuya dikkat çekmeli ve daha çok insanın katılımını sağlanmalıyız. Çünkü en küçüğünden büyüğüne, sakininden en stres altındakine başlarına dokunacak ve onları sevecek ellere, sahiplenecek sıcacık, gerçek yuvalara muhtaçlar.”

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder